Poljska i Portugal okreću se gay turizmu

Posted in Novosti

Milijarda turista u svijetu sprema svoje kovčege za ovogodišnji odmor! U kojem će smjeru krenuti i ostaviti gotovo 900 milijardi eura,

koliko se procjenjuje da će potrošiti na putovanjima, pitanje je na koje je turistička industrija svijeta pokušavala dobiti odgovor protekla tri dana na Svjetskoj burzi turizma ITB u Berlinu, najvećem okupljanju te struke pod jednim krovom. Jer, gotovo 200 zemalja svijeta želi zaraditi ponešto od te mase ljudi sklonih putovanjima i zabavi, pa je utakmica za njihovu naklonost u samoj završnici, a domišljatost kojom se želi skrenuti pažnja na vlastitu ponudu – bezgranična.

Odavno su, naime, turistički profesionalci shvatili da nitko više ne putuje radi lijepog hotela, prirode, pa čak ni destinacije. Ako na njoj neće otkriti i doznati nešto novo, doživjeti nezaboravno i dobiti više nego što je platio, neće ni krenuti na put.

I upravo s tih pozicija 187 zemalja svijeta i više od 11 tisuća turističkih kompanija nudilo je proteklih dana u Berlinu ponešto za što misle da je originalno i drukčije, da je njihov tajni adut u pridobivanju naklonosti novih turista. Tako je u ovom trenutku službeno objavljeno da na pragu proljeća i predsezone najbolje na tržištu za 2013. godinu stoje Španjolska i Turska. Što su to one ponudile da su lakše od ostalih našle put do kupaca?

− Španjolska ove godine naglasak stavlja na to da smo mi zapravo polu-dom velikom broju Europljana koji u našoj zemlji imaju kuće i apartmane, a u posebnoj kampanji obraćamo se starijima od 40 godina, kojima poručujemo da je Španjolska za njih broj jedan u odmorišnom turizmu, ali i svjetski broj dva na UNESCO-ovoj listi baštine koju im otkrivamo na nove načine – kaže u Berlinu Manuel Butler, direktor Nacionalnog turističkog instituta Španjolske, koja je krenula sa sloganom “300 razloga da opet dođete u Španjolsku”.

Nitko tako uspješno godinama ne igra turističku utakmicu s niskim cijenama kao Turska, čiji cijeli gospodarski sektor surađuje u kalkulacijama što jeftinijeg smještaja i putovanja, a što ponovno nalazi put do kupaca. Jer, za niti 2000 kuna može se letjeti, boraviti u punom pansionu tjedan dana sa svim obrocima i pićem i odmoren se vratiti kući, poručuju Turci svijetu. Konkurenti u Berlinu kažu da i kad bi svoju ponudu dali besplatno, ne bi uspjeli biti jeftiniji od Turaka.

Ove godine primat u toj cjenovnoj utrci opasno im ugrožavaju Grci, koji su prepolovili cijene svoje ponude, osobito u predsezoni, i tako dosegli dvoznamenkast rast prodaje. Oni na svjetskoj turističkoj pozornici ne nude nešto novo, nego samo uvjeravaju potencijalne goste da će sve na što su navikli ponovno naći u grčkom turizmu, ali uz nikad povoljnije cijene. Italija se, pak, snažno okreće tržištima Rusije, Brazila i Kine koja su im značajno umanjila lanjske minuse. Istodobno je “gay and lesbian travel” u Berlinu dobio svoju najveću svjetsku pozornicu u cijelom jednom ružičastom paviljonu, a u čijoj su ponudi već tisuće hotela u svijetu koji su “gay friendly”.

Tako su svoj poziv tim turistima prvi put predstavili Grčka, Cipar, Portugal, Poljska, ali i mnoge američke zemlje. Obraćajući se ciljano upravo toj populaciji, berlinski su hotelijeri u vrijeme trajanja ITB-a razvili pred ulazima ružičaste zastave, pozdravljajući homoseksualnu publiku u najboljim hotelima. Egipat, koji je izgubio gotovo pet milijuna turista u nekoliko nemirnih godina, usporeno se vraća na tržište, a ove godine prvi put poslije 15 godina nude superluksuzno krstarenje od Kaira do Asuana, uz renoviran i uređen okoliš piramida.

izvor

Share

Copyright © 2010 LORI, All Rights Reserved