Suzbijanje homofobije, bifobije i transfobije u sustavu obrazovanja
Spolna orijentacija i/ili rodni identitet osnova su diskriminacije, društvene stigmatizacije i marginalizacije na brojnim područjima pa tako i u sustavu obrazovanja. U hrvatskim školama vidljivi su različiti oblici homofobije, bifobije i transfobije uz zabrinjavajuću prisutnost vršnjačkog nasilja i zlostavljanja na osnovi spolne orijentacije i/ili rodnog identiteta.
Nasilničko ponašanje ostavlja neposredne, ali i dugoročne posljedice na psihosocijalno zdravlje mladih ljudi koji su ga proživjeli, kao i na njihov uspjeh u školovanju te osobni i profesionalni život.
Nasilju nad LGBTIQ+ mladima treba pristupiti kao kompleksnom društvenom problemu, kojeg se može riješiti strateškim pristupom te preuzimanjem odgovornosti svih društvenih i institucionalnih aktera koji u konačnici mogu doprinijeti stvaranju održivog, prihvaćenog i učinkovitog načina nošenja države i društva s prepoznatim problemom.
Osnovni cilj ovog programa udruge LORI je smanjenje homofobije, bifobije i transfobije te vršnjačkog zlostavljanja na osnovu seksualne orijentacije i/ili rodnog identiteta i izražavanja u sustavu obrazovanja, kao i zaštita ljudskih prava te pružanje podrške LGBTIQ mladima. Program se provodi od 2012. godine, kroz provedbu različitih projekata i aktivnosti, a neke od glavnih aktivnosti koje se provode u okviru programa su:
- edukacija učenika i učenica osnovnih i srednjih škola u svrhu prevencije vršnjačkog nasilja na osnovu seksualne orijentacije i rodnog identiteta i izražavanja.
- edukacija nastavnika/ica i stručnih suradnika/ica osnovnih i srednjih škola o LGBTI temama
- izdavanje i distribucija publikacija za djelatnike/ice škola te mlade
- razvoj edukativnih materijala
- psihosocijalna podrška za LGBTIQ+ mlade
- zagovaranje u području suzbijanja homofobije, bifobije i transfobije u sustavu obrazovanja
- podrška implementaciji Građanskog i Zdravstvenog odgoja u školama